Techninis SEO – kas tai?

Techninis SEO yra padėti paieškos sistemoms pasiekti, skaityti, suprasti ir indeksuoti  jūsų svetainę – efektyviai ir tiksliai.

Geras techninis SEO atlikimas yra svarbi prielaida būti matomam paieškos rezultatuose. Šiame straipsnyje mes padėsime jums sužinoti, kaip užtikrinti, kad paieškos sistemos tinkamai perskaitytų ir indeksuotų jūsų puslapį.

Kas yra SEO?

Pirmiausia trumpai susipažinkime, kas yra optimizavimas paieškos sistemoms (SEO):

  1. Užtikrinti, kad „Google“ pasiektų jūsų svetainės turinį ir galėtų jį indeksuoti be jokių problemų
  2. Kokybiško tekstinio turinio kūrimas, atitinkantis svetainės temą
  3. Svarbi aiški puslapio struktūrą, kuri padidina lankytojų patogumą (user-experience)
  4. Svarbu įrodyti paieškos variklio algoritmams, kad jūsų svetainė yra patikima ir naudinga vartotojui

 

SEO galima suskirstyti į tris skirtingas kategorijas: techninis SEO, vidinis ir išorinis optimizavimas. Kad pavyktų pasiekti organinį matomumą, būtina struktūriškai ir sistemingai dirbti su visomis SEO kategorijomis.

SEO struktūrinės dalys
SEO struktūrinės dalys

Kas įeina į techninį SEO?

Žemiau paruošėme svarbų techninį SEO sąrašą, kuris užtikrina tinkamą jūsų verslo techninę sąranką, žiūrint iš paieškos sistemos perspektyvos. 4–7 punktai nėra tiesiogiai susiję su svetainės indeksavimu, tačiau iš patirties žinome, kad šie punktai yra labai svarbūs, bet kokio SEO darbo sėkmei.

1. Patvirtinkite „Google Search Console“ (GSC)

GSC visada užtikrins, kad jūs, kaip puslapio administratorius, turėtumėte išsamią apžvalgą, kuriuos puslapius „Google“ indeksavo, o kuriuos ne. Čia taip pat būsite informuoti, jei su svetaine kils kokių nors problemų, kurias reikės išspręsti, kad „Google“ galėtų analizuoti ir indeksuoti svetainę.

2. SSL sertifikatas ir HTTPS

Šiandien kiekvienoje svetainėje privalo būti įdiegtas vadinamasis SSL sertifikatas, užtikrinantis, kad puslapio turinys yra užšifruotas. Patikrinti ar internetinėje svetainė yra SSL sertifikatas galite paprastuoju būdu, pažiūrėkite ar naršyklės nuorodoje yra priešdelis “https://”, o ne “http://”.

Puslapyje yra SSL
Puslapyje įdiegtas SSL sertifikatas
3. Atnaujinti „robots.txt“ ir „sitemap.xml“

„Google“ naudoja nenustatytą sekundžių / minučių skaičių, kad indeksuotų jūsų puslapį. Todėl svarbu palengvinti darbą robotams, kad lengvai ir efektyviai gautų svetainės apžvalgą. Sitemap.xml failas rodo bendrą tinklalapio URL struktūrą ir palengvina „Google“ robotams perskaityti puslapį.

Failas Robots.txt nurodo, kuriuos nukreipimo puslapius norime, kad „Google“ indeksuotų, o kuriuos ne. Nesate tikri, ar teisingai nurodėte šiuos failus savo svetainėje? Dažnu atvėju turinio valdymo sistemos tai padaro jau už jus. Taip pat daugumoje tinklalapių galite tai patikrinti įvesdami svetainės nuorodą / robots.txt už tinklalapio, kurį norite ištirti, domeno. Pavyzdžiui, paslaugosverslui.lt/robots.txt arba paslaugosverslui.lt/sitemap.xml.

4. Optimizacija mobiliesiems telefonams

2019 m. liepos 1 d. „Google“ paskelbė, kad visos svetainės bus indeksuojamos pagal mobiliąją svetainės versiją. Šį atnaujinimą jie pavadino „Mobile First“ ir tai yra dėl to, kad dauguma svetainės lankytojų naršydami internete naudojasi mobiliaisiais telefonais.

Dėl šios priežasties kaip niekad svarbu užtikrinti, kad jūsų svetainė veiktų gerai mobiliajame įrenginyje, nes tai tiesiogiai veikia organinį matomumą ir lankytojo patogumą.

5. Unikalūs nukreipimo puslapiai (seo-friendly urls)

Paieškos sistemos indeksuoja ne visą svetainę iškart, o kiekvieną nukreipimo puslapį, subkategoriją. Dėl šios priežasties visada turime tinkamai kontroliuoti, kokie nukreipimo puslapiai yra kuriami.

Ar internetinėje svetainėje nurodytos teisingos nuorodos galite lengvai pamatyti naršydami tinklalapyje, jeigu subkategorijos nuorodoje yra kokių nors simbolių (=,?, # ir panašiai), tai sukels problemų indeksuojant puslapį.

Todėl svarbu, kad visi nukreipimo puslapiai turėtų statinę, aiškią nuorodą. Taip atrodo teisinga nuoroda:

https://paslaugosverslui.lt/paslaugos/elektroniu-parduotuviu-kurimas/

6. Pasikartojančio turinio pašalinimas

Jei jūsų svetainėje yra keli puslapiai, kuriuose yra lygiai toks pat turinys, tai gali pakenkti jūsų natūraliam matomumui. „Google“ turės išsiaiškinti, kuriems puslapiams teikti pirmenybę, ir gali pradėti indeksuoti daugiau puslapių. Tada puslapiai konkuruos vienas su kitu dėl reitingų paieškos rezultatuose.

7. Pašalinkite visus 404 puslapius

Jokiais būdais nenorime turėti puslapių, kurie nenukreiptų į ieškomą puslapį. Jei puslapis buvo pašalintas arba buvo pakeista nuoroda į jį, svarbu įvesti vadinamuosius „301 peradresavimus“, kurie nukreipia į panašų puslapį arba į puslapį su nauja nuorodą. Tokiu būdu Google nesunkiai supras, kad puslapis buvo ištrintas arba pakeistas kitu.

8. Tinkamas kanoninių žymų naudojimas

Kaip minėta pirmiau, norite pašalinti pasikartojantį svetainės turinį. Kartais skirtingos to paties puslapio versijos sukuriamos automatiškai ir tuomet svarbu, kad paieškos sistema žinotų, kuris puslapis yra pagrindinė versija.

Pavyzdžiui, abi nuorodos: https://paslaugosverslui.lt/paslaugos/elektroniniu-parduotuviu-kurimas/ ir kita nuoroda: https://www.paslaugosverslui.lt/paslaugos/elektroniniu-parduotuviu-kurimas/ veda į tą patį paslaugos puslapį. Tokios nuorodos yra sukuriamos automatiškai, kai paskelbiamas atskiras puslapis. Kanoninė žymė atrodytų taip:

<link rel=”canonical” href=”https://paslaugosverslui.lt/paslaugos/elektroniniu-parduotuviu-kurimas/”/>

Pridėję kanoninę žymą su teisinga apibrėžta puslapio versija, išvengsite „Google“ indeksavimo kelių versijų ir jų tarpusavio konkurecijos dėl matomumo.

Techniniai SEO įrankiai

Yra labai daug skirtingų įrankių, kurie gali atskleisti visas jūsų svetainės klaidas ir problemas.

1. Google Search Console (GSC)

Rekomenduojame pradėti integruojant „Google Search Console“ (GSC) prie savo domeno. Šis įrankis yra nemokamas ir suteikia greitą apžvalgą, apie tai kuriuos puslapius „Google“ išanalizavo ir indeksavo esančius jūsų svetainėje. Jis taip pat informuos jus, jei „Google“ kyla problemų indekstuoti jūsų svetainę, atsiųs pasiūlymų kaip patobulinti puslapį.

2. Screaming Frog – screamingfrog.co.uk

Tai universalus analizavimo įrankis, kurį paprasta naudoti. Atsisiųskite programinę įrangą, įdiekite ją ir įrašykite į nuorodos laukelį savo tinklalapio adresą – programa pradės tikrinti tinklalapį panašiai kaip „Google“ robotai. Kai analizė bus baigta, programa praneš “Crawl 100%”.

Svarbiausi parametrai, kuriuos reikia stebėti, yra šie:

  1. Kad visi jūsų internetinės svetainės vidiniai puslapiai būtų indeksuojami
  2. Kad visuose vidiniuose puslapiuose būtų tik viena h1 žyma
  3. Kad visi vidiniai puslapiai turi unikalius meta pavadinimus ir meta aprašymus

Nemokama programos versija vienu metu siūlo iki 500 puslapių analizę, kurios dažniausiai pakanka daugumai vartotojų. Jei norite papildomų puslapių analizės, reikės įsigyti mokamą planą.

3. Gtmetrix – gtmetrix.com

Tai viena iš universaliausių ir nemokamų programų rinkoje, kai reikia analizuoti tinklalapių našumą (atsiuntimo laiką). Užeikite į jų svetainę, pasirinkite šalį ir įrašykite svetainės nuorodą, kurią norite analizuoti. Tada puslapis bus analizuojamas ir pateikiama ataskaita.

Svarbiausi parametrai, kuriuos reikia patikrinti:

  1. Užkrovimo laikas: idealus internetinės svetainės užkrovimo laikas yra nuo 0,5 iki 1 sekundės.
  2. Nuotraukų dydis: Visus didesnius nei 100 kB vaizdus rekomenduojame stengtis suspausti ir išgauti kuo mažesnį dydį. Šiam dalykui galite panaudoti compresspng.com arba compressjpeg.com įrankius, priklausomai nuo jūsų nuotraukos formato.
4. Nemokamas SEO auditas – seo.paslaugosverslui.lt

Savo klientų patogumui sukūrėme įrankį stebėti pagrindinius SEO parametrus. Ši sistema patikrina internetinę svetainę ir automatiškai sugeneruoja ataskaitą su individualiais įvertinimais bei paaiškinimais kodėl tai yra svarbu. Remiantis ataskaitą galima lengvai ir greitai pataisyti iškilusias problemas su SEO. Lengvai valdoma sistema ir patogus ataskaitų skaitymas visuose įrenginiuose.

Interaktyvu 👇

Išvados

Techninis SEO yra viso SEO darbo pagrindas, todėl svarbu užtikrinti, kad visi šie išvardinti punktai būtų tvarkingi jūsų svetainėje. Kitas SEO darbo žingsnis – atlikti išsamią jūsų svetainės raktinių žodžių analizę.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram

Reikalingas patarimas? Reikalinga konsultacija?

Susisiekite su mumis, pasitarsime bei kartu priimsime geriausią sprendimą

Mes laukiame tavo žinutės!

Pasirinkite jus dominančią paslaugą:
Mes norime pažinti savo būsimą klientą. 😊
Parašykite mums žinutę. Galite parašyti koks projektas Jums reikalingas. Užduokite mums klausimų.
0 minučių
Įprastai atsakome per

Netrukus tau atsiųsime tiekėjų sąrašą!

Su Žilvinu sekmingai realizavome 2 puikius projektus. Pirmas – “vizitinės korteles” tipo puslapis saules energetikos įmonei, antras – ratlankių elektroninė parduotuve. Ir ten ir ten aš buvau žmogus atsakantis už rezultatą ir pasirinkus Žilviną kaip partnerį niekad nenusivyliau ir iki šiol didžiuojuosi mūsų padarytais darbais. Kalbėsiu bendrai apie abu projektus, nes darbo kokybė buvo vienodai gera. Pats esu žmogus, visada turintis išskirtiniu idėjų ir kreipiu dėmesį į mažiausias detalės ir dėl to ne visada yra lengva įgyvendinti mano norus. Verta pabrėžti, kad projektų eigoje Žilvinas atidžiai klausėsi ir net jeigu mano idėja buvo per daug sudėtinga realizavimui, visada turėjo alternatyvos pasiūlymą kuris galiausiai buvo efektyvesnis nei mano pradinė mintis. Išradingumo ir estetikos jausmo jam niekad netrūko. Toliau, svarbu paminėti kad Žilvinas neturi sąvokos “darbo valandos” ir esant poreikiui vykdo savo darbą ir vakarais ir savaitgaliais. Teko darbuotis kartu ne viena vakarą ir sėdėti prie projektų iki velos nakties malonioje ir draugiškoje kompanijoje. Kas liečia profesionalumą, man visada buvo paaiškinta kaip ir kas veikia prieinama kalba, nes pats nesu IT specialistas ir dabar jau tikrai galiu teigti, kad stipriai pasistumejau IT srities supratime Žilvino dėka.